Obilné kaše – nejen moje, ale i spousty zdravě se stravujících lidí častá snídaně. Přesto se objevují otázky jak takovou kaši připravit. Tak jsem se rozhodla sepsat, jak na to 🙂

K přípravě základní kaše potřebujete vločky a tekutinu.

Já nejčastěji vařím z vody a mléka v poměru 1:1 a když není mléko, tak jen z vody. Výhodou kaše z mléka je jemnější chuť a krémovější konzistence. Dále je třeba něčím kaši dochutit a osladit – já sladím málokdy a to výhradně stévií, ale ochucuji vždy (nejraději mám proteinové prášky, skořici, mletý mák a kakao).

Základ: obilné vločky (ovesné, jáhlové, pohankové, rýžové, quinoové, aj.)
Tekutina: voda/rostlinné mléko a voda/rostlinné mléko/aj.
Sladidlo: stévie/sirup (datlový, rýžový, javorový)/melasa/kokosový cukr/třtinový cukr/aj.
Ochucení: mletá skořice/mák/strouhaný kokos/čokoláda/karob/kakao/protein/aj.
Něco navíc: čerstvé ovoce/sušené ovoce/strouhaná zelenina (mrkev, cuketa)/oříšky a oříšková másla/semínka a semínková másla/kokosové chipsy/čokoláda/rostlinný jogurt/aj.

Kaši lze připravit těmito způsoby:  

  1. V hrnci dáme vařit vybranou tekutinu a až začne vřít, přisypeme vločky a vaříme dál do zhoustnutí. Ke konci vaření osladíme, ochutíme a nalijeme do misky. Nakonec přidáme “něco navíc” a můžeme jíst.
  2. Do misky nasypeme vločky, ochutíme, zamícháme, zalijeme horkou tekutinou, osladíme, znova zamícháme a necháme pár minut až přes noc (díky namočení přes noc budou vločky stravitelnější) odstát. Pokud chceme kaši teplou strčíme ještě misku na minutku či dvě do mikrovlnné trouby. Poté přidáme něco navíc a jíme.

Já osobně využívám nejčastěji druhý způsob – vločky zaliji vodou, nechám cca 10 minut odstát, přidám ovoce a oříšky a hoduji 🙂

Pokud budete podle mě vařit, tak nezapomeňte případný příspěvek
na
instagramu označit můj profil @dewii.veg a hashtag #dewiiveg 

Zanechte mi zprávu