Jak jsem slíbila, je tu druhý článek na téma spolupráce a tentokrát mám pro vás tedy seznam firem, s kterými dlouhodobě spolupracuji. Nejdříve ale nějaké ty pojmy:

Spolupráce: placená propagace produktů, které firma zašle zdarma k vyzkoušení
Barter: poskytnutí produktů zdarma k vyzkoušení bez finančního ohodnocení za propagaci
Affiliate program: vytvoření slevového kódu/linku, díky kterému má influencer procenta z prodeje

Začala bych affiliate programy, protože ty odmítám, tudíž pokud s vámi sdílím jakýkoliv link nebo slevový kód, nemám z vašich případných nákupů žádnou finanční odměnu. Linky sdílím, abyste věděli, kde produkty hledat a slevové kódy jsou jen pro vás, abyste něco ušetřili 🙂

SPOLUPRÁCE

Pokračujeme kategorií, kde toho též moc nenajdeme 😀 Spolupráce jsou pro influencera sice nejvýhodnější, ale:

1. většina firem nabízí bartery
2. s firmami, které nabízejí placené spolupráce/kampaně většinou nesdílím hodnoty

Nezajímají mě kosmetické firmy, co testují na zvířatech, značky fast fashion či neveganské potraviny. Takže když mi přišla nabídka spolupráce s neveganskou zmrzlinou, kosmetikou testovanou na zvířatech, známou značkou prodávající sportovní oblečení nebo s chipsy s novou masovou příchutí, pak byla moje odpověď všude jasná 😀

Skrze moje síto se tedy dostala jedna firma. Bistrawveg mě sami oslovili a i když nejsem propagátor full raw stravy, tak si jednou za čas něco raw ráda dám a cítím se pak strašně #healthy 😀 Před kývnutím na spolupráci jsem nejdřív šla do samotného bistra, vyzkoušeli jsme s přítelem několik jídel z menu a chutnalo nám, takže jsem se rozhodla jí přijmout. V rámci této spolupráce si tedy jednou za čas skočím na nějakou tu zdravou mňamku a udělám z toho výstupy, kde vám povím, co mi jak chutnalo a za výstupy dostanu pak finanční odměnu. Tohle je můj jediný pravidelný a dlouhodobý příjem z instagramu.

Každopádně zmíním ještě Vemzu, s kterými jde tedy o jednorázovou akci, v rámci které jsem ale měla vytvořit více výstupů v delším časovém období a spolupráce je to placená. Ale dlouhodobou spolupráci spolu uzavřenou nemáme, já jen aby se někdo nedivil, proč byla tato firma na mém profilu víckrát i s hashtagem #spoluprace 🙂 Vemzu jsem oslovila sama, protože jsem chtěla rozšířit své kuchyňské nádobí a to jejich se mi moc líbilo.

Ty posty, které jsou vytvořené v rámci spolupráce (ať už krátkodobé či dlouhodobé) s nějakou firmou najdete na instagramu označené hashtagem #spoluprace #ad (vzhledem k tomu, že píši dvojjazyčné popisky, tak používám český i anglický hashtag pro značení spoluprací). Na youtube potom v popisku videa najdete označení “Toto video vzniklo ve spolupráci s *doplň jméno firmy*”.

BARTER

Jak už jsem říkala, tak nabídek na barterové spolupráce dostává influencer nejvíce. Jde tedy o poskytnutí produktu/služby zadarmo výměnou za propagaci, byť někdy firmy ani propagaci nepožadují – respektive budou rádi, když se jejich produkt někde objeví, ale nemají žádné požadavky. Nedávno mi například jeden e-shop nabídl, abych si od nich vybrala boty a nevyžadoval za to žádnou zmínku na sociálních sítích – byl to jen jejich projev vděčnosti za to, že jsem je kdysi dávno zmínila v článku o vegan obuvi a dodnes jim prý skrze tenhle článek chodí zákazníci 🙂

No a toto už jsou firmy, s kterými dlouhodobě spolupracuji ve formě barteru:

Lush
Maria Nila
Donwood
Sephora
Fitness 007
Vegmart
Atranet
Nemléko
Maitrea a Lehká hlava
MoMo Veg Café

Některé z nich jsem oslovila já, jiné mě oslovily sami, každopádně jsou to všechno firmy, s kterými jsem dlouhodobě spokojená a jejich produkty používám v každodenním životě (popřípadě tam moc ráda chodím na jídlo :D).

Pak tu mám dvě spolupráce, které jsem moc nevěděla kam zařadit a jde o spolupráce s organizacemi. Tady totiž nedostávám ani finanční odměny a většinou ani žádné bartery, zkrátka jen daným organizacím pomáhám s propagací jejich činností. Takto jsem pomáhala s propagací kampaně proti kožešinovým farmám, kterou pořádala česká organizace OBRAZ – Obránci zvířat a tento podzim jsem od nich pozvaná na konferenci CARE. Druhá organizace jsou potom Greenpeace, kteří mě oslovili primárně v rámci jejich protiplastové kampaně 🙂

To by bylo tedy ke spolupracím ode mě všechno. Jak už jsem říkala, tak jeden z důvodů, proč si držím svou práci je, abych na nich nebyla finančně závislá, protože to pak nevyhnutelně ovlivňuje rozhodnutí o tom, které spolupráce člověk vezme a které ne, takže finanční nezávislost je určitě výhoda. Nevýhoda naopak je, že se takhle blogování nemohu věnovat na 100% a přidávat články, fotky i videa tak často jak bych chtěla. A taky z toho všeho mám někdy slušně hlavu v pejru a přála bych si dělat jen jednu jedinou věc místo padesáti 😀 Proto bych chtěla poděkovat těm z vás, kteří se mě rozhodli podpořit skrze nákup na e-shopu, což též beru jako příjem z blogování (nebo tedy spíše budu brát, protože zatím jsem z něj neviděla ani korunu :D). Osobně mi je hodně sympatické, když je blogerka takto aktivní a vymýšlí fajn projekty či produkty a vím, že některé blogerky je vytvářejí mimo jiné právě kvůli tomu, aby měly příjem alespoň částečně nezávislý od spoluprací. Takže za sebe a myslím, že i za ně můžu říct díky! Díky, že nás v naší činnosti podporujete! 🙂

Tagy : spoluprace

Zanechte mi zprávu