Po pár letech jsem se vrhla do přípravy domácího jogurtu – tentokrát tedy ne sójového, ale kešu a tedy nechápu jakto, že ještě žádná firma nepřišla s kešu jogurtem, protože za mě je vynikající! Kešu jsou přirozeně sladké a měkčí než třeba mandle, takže se s nimi dobře pracuje. Sama jsem jogurt vyráběla ve fermentoru, ale pověsti praví, že to jde i bez něj.

INGREDIENCE (1 hrnek = 200 ml)
2 hrnky kešu (240 g)
3 sušené datle bez pecek (30 g)
1 a 1/4 hrnku vody (250 ml)
šťáva z 1/2 menšího citrónu
20 bilionů probiotických kultur (moje jsou z Vegmartu)

POSTUP
Kešu a sušené datle dáme do misky, zalijeme vodou a necháme 8 hodin nabobtnat. Poté vodu slijeme, datle s kešu přendáme do mixéru (já použila Vitamix, zvládl krásně krémový jogurt, ale teoreticky by díky namočení oříšků měl stačit i méně výkonný mixér), přilijeme 1 a 1/4 hrnku vody, šťávu z 1/2 citrónu a přisypeme probiotické kultury. Rostlinná probiotika jsem koupila zde. Lze ale místo nich použít i část již hotového jogurtu s probiotiky. Vše rozmixujeme dohladka.

Příprava s fermentorem
Jogurt přendáme do fermentoru (já mám Kuvings) a zapneme ho na program “řecký jogurt”. Jakmile program skončí, přendáme jogurt do uzavíratelné nádoby, necháme ho vychladnout a poté uchováváme v lednici.

Příprava bez fermentoru
Jogurt přendáme do misky (ne kovové, jelikož kov prý může negativně působit s probiotiky), tu dáme do větší misky s teplou vodou (42° C), přes to přehodíme útěrku a necháme fermentovat minimálně 8 h na teplém místě (teď na podzim ideálně u topení). Po uplynulé době jogurt přendáme do uzavítelné nádoby a  uchováváme ho v lednici.

ŽIVINY (celé množství)
KCAL: 1481 kcal
B: 43 g
S: 82 g
T: 109 g
VL: 7 g

Pokud budete podle mě vařit, tak nezapomeňte případný příspěvek na instagramu označit mým profilem @dewii.veg a hashtagem #dewiiveg 

 

Zanechte mi zprávu